Wednesday, April 25, 2007

Vår i villervallan

Hallo boys!
Har varit så kickad i det blå att till och med guden var tvungen att rycka ned mig . Det resulterade i rännskitar och en liten försmädlig derbytorsk. Men va´fan, det är ju onsdag och löning och innan ni fyllnar till så kommer en liten vårdikt som ackompanjemang till mitt system:

En mullig mansgris ser småmysande våren ta sin början
Inget långskott men hela nio andra unga ston.
Luriga Ludde.Vad vill han då med sin kanon?
Med egna brister båd i det kognitiva och sociala, jag kör tester med S:t Örjan

Snälla svenslärare. ge mej fettback! Om jag klarrar testn.

System
Avd 1: 2,3,6,9,11
Avd 2: Alla utom 9, longshot
Avd 3: 8
Avd 4: 1,8
Avd 5: 1,7,12
Avd 6: 4

Enkel rad 9-3-8-8-12-4 //€rik

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag får lite Boye vibbar när jag läser det där med brister. Lite Fröding när Ludde vill något med sin kanon, vårkänslor definitvt.Känns svenskt men ändå inte, ett åländskt svårmod månne.....ellr ett torskat derby som ger en blå ton över skapelsen.
MVG!

8:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sa Magister Sahlin

8:38 PM  
Blogger Främst före detta eller temporärt ickearbetande Blommensbergares travbolags onsdagsblogg said...

Centrallyrik! Närmare bestämt T-centrallyrik. Eller kanske lite åt skanstullsromantik. Helt klart en lovande debut!

/Per

12:13 AM  

Post a Comment

<< Home