Saturday, September 01, 2007

Torsk igen

Vanurå? Vi skulle ju börja vinna nu när vi klev upp på v7. Fattar noll. Vadå tre rätt? Erik spelade rätt, det var Jägersro som hade fel!

Hade ett eget (som vanligt) på 120 rader med fyra rätt. Ska inte trötta er med hela historien kring det systemet men måste bara få beklaga mig över två sena beslut:
1) Tvekar mellan Digger Crown och Colombianen hela veckan, valet faller till slut sekunderna före inlämning på Digger. Mös mig igenom hela loppet, tyckte jag hade valt rätt. Till100 meter före mål. Ridå.
2) Simb Laika var klar spik hela veckan, så på lördag förmiddag börjar man tveka, kollar härstamning osv, upptäcker att laikan brås på jänkare medan Kastanjett har franskt i blodet, Mäster låter uppåt och det är lång distans. Byter spik. Dubbelridå. Hade jag valt tvärtom hade jag suttit och fläktat mig med tre tusenlappar nu, istället för en trött tummad torskbong...

Det schafferska systemet gav alltså tre rätt. På enkelraderna såg det ut sålunda: A1, E0, H1, M1, N0, P2, T2.

Ställningen, Anders har tagit tag i taktpinnen:
A4
M3
N3
P3
T3
E2
H1

Per

0 Comments:

Post a Comment

<< Home