Saturday, September 05, 2009

Magkänslan svek igen...


Jag hade verkligen hoppats på att få dra in lite kulor på veckans jackpot, så självklart studerade jag allt om Jägersro och omgångens kusar. Nu vet jag t.ex att Jägersro använder sig av bruten vinge på startbilen och att det är fri parkering. Tydligen så skräller det inte heller till så ofta där, och veckans omgång såg ju ganska överkomlig ut. Visst kände jag en skum känsla när jag spelade mot Colombian Necktie - den har ju spökat för mig förr, och inte kunde väl lill-Goopen slå Ludde på sin hembana i avd 1, eller? Jag menar, Sharapova är ju ändå ett ganska kompetent kreatur med både fin bog och hög svansföring. I efterhand borde jag förstås ha följt min magkänsla eller tänkte jag bara med fel huvud?
/Hocky


3 Comments:

Anonymous Per said...

Sundbys Gidde på tre streck var ändå grymt! Sånt imponerar på mig.

Själv har jag redan glömt V75-eländet och gläder mig enormt mycket åt Maharajahs osannolikt fantastiska seger i derbyt! Snabbaste derbyt ever! Från dödens! Och det finns inget roligare på svensk travteve än en lycklig Hultman, och inget så gripande som Örjans återhållna känslosvall. Dessutom kommer mina tre andelar att öka i värde med kanske tie spänn eller nåt...

10:12 PM  
Blogger Håkan J said...

Sundbys Gidde var mitt vinnardrag men vad hjälpte det..! Vad kostar en andel nu då?

9:00 PM  
Anonymous Per said...

Jag FICK från början en andel i stall Röd som var värd 300:- Minns inte hur det gick till men det var väl nåt med hor inblandat... Sen slogs stall Röd ihop med två andra stall (Blå och Grön - det är lite som dagis det här...). Då förvandlades min andel i ett vips till tre som vardera kostade 150:- har jag för mig - redan där en skaplig ökning alltså. Sen räknas värdet upp (eller ner) med ett par tior efter varje årsstämma och jag har för mig att varje andel nu är värd 195 spänn. Nästan en fördubbling på 8 år. Om 500 år kommer jag att vara onödigt rik!

10:52 PM  

Post a Comment

<< Home