Saturday, September 11, 2010

Dagens jackpot, det är alltid solklart innan

Ärade travtokar. Här är systemet och hur jag tänkt:
Avd 1:2
Avd2: 5,6,10,12,13
Avd3:1,3
Avd4: Alla
Avd5:11
Avd6:1,2,4.7
Avd7:10

Jaha. Två spikar från bakspår. Hur resonerar man då. I det ena fallet så har El-åkes grabb (11 avd 5) vunnit från det läget tidigare och kan göra det igen. Vem fan vinner om inte han, har inte råd med en helgardering till, lärlingar är ju just det.
Att en Tobbe hatare spikar honom lovar inte gått. men jag brukar alltid lita på hemmahästar och jag tror att kusen inte tittar bakåt och ser att det är Jansson som styr utan vill framåt till havrekrubban inför jublande hemmapublik.
Avd 2, bara tjejer oberäknerliga som en diofantisk ekvation. Fly high trodde ju Salle på så den kanske man skulle ta bort men hästen var ju ett varv före på valla. Jocke Lövgren är i toppslag och Erik ska väl vinna nåt är teoren kring13,12,5.
Och ska vi iväg med alla mljonerna så måste ju Maharajah bli instängd och torska.
Avd 4 är ett skräplopp bara att måla på, vinner goopen blir jag sur.
Avd 6 har jag helt enkelt gått på ranken alla är 30%-are och rensar endel inför avslutningen som kommer att se ut som följer:
Hockey i kön i högt tempo och så vrider han på i sista kurvan och tuggar ner motsyåndarna till vårt jubel längs Mantorps långa upplopp. Macho är ju van att vinna från bakspår och visar högform. Snyggt jobbat Schaffer hoppas jag ni tänker i väntan på att checken ska fördelas.

4 Comments:

Anonymous Per said...

Jahadu Erik. Började bra med spik på Jansson, men sen sket det sig rejält. Alltså, analysen var lysande - men hästar kan inte läsa...

Personligen glädjer jag mig åt Maharajahs ångvältseger, men lutade mig sedan lite för tungt mot t ex Buddy Buddy Run som inte höll måttet, Nelle Pelle som blev nedtuggad på upploppet, samt högoddsare som Neo Smed och Rocky Race - som båda var tvåa i sina lopp.

Mantorp kan fara åt helvete.

Då får man lugnt på mobilen några dar nu då, tills det är dags för Håkan att visa sig på styva linan.

6:05 PM  
Anonymous Per said...

Jahadu Erik. Började bra med spik på Jansson, men sen sket det sig rejält. Alltså, analysen var lysande - men hästar kan inte läsa...

Personligen glädjer jag mig åt Maharajahs ångvältseger, men lutade mig sedan lite för tungt mot t ex Buddy Buddy Run som inte höll måttet, Nelle Pelle som blev nedtuggad på upploppet, samt högoddsare som Neo Smed och Rocky Race - som båda var tvåa i sina lopp.

Mantorp kan fara åt helvete.

Då får man lugnt på mobilen några dar nu då, tills det är dags för Håkan att visa sig på styva linan.

6:05 PM  
Anonymous Rastahunden said...

VArför skriver du två gånger? Vem faan är Hans Crebas?,Varför har Per Lennartsson så stort huve?, JÄVLAR! Gillade upplägget annars Erik.
Kram

6:56 PM  
Anonymous Hocky said...

Tar väl över stafettpinnen nu då. Dags att läsa på igen efter en låång sommar..!

10:03 PM  

Post a Comment

<< Home