Saturday, September 08, 2007

Solänget #2

Här kommer sms:en in allteftersom dagen går, först ska vi ha picnic med farmor, sen ska vi storhandla, en annan ska på museum, en tredje tittar på finnkampen, "ojdå var det trav idag, det glömde jag", "jaså är det v75 på lördagar nuförtiden?", ingen disciplin, här gör man som man vill, inget allvar, bara lek. Men visst, så ska vi tydligen ha det. Lekstuga med V75, det kan du döpa nya bloggen till Max. Och när kommer den förresten, vore bra om det blir snart för den här läser ingen mer än jag.

Här är dagens förbannade jävla pissresultat:

Systemet: 3 (Roligt system, värt ett bättre öde)
A2, (heders)
E0, (spelar på struken häst, vad nu? Som om det inte finns internet på Utö...)
H0 (ingen skugga över dig...)
M3 (kvart i 4!!! Och bara på chans. Jag kräks!)
N1 (halv 7, "ja skicka ti fel Per höhöhö", jovisst)
P1(sen ja, typ kvart i 3 men före första loppets start!)
T1 (halv 7, även en blind höna...)

På förekommen anledning meddelas härmed spelbolagets medlemmar att V75 spelas på lördagar och spelstopp är kl 14.00 hos ombud, oftast lite senare på webben.

Och nu ska ni alla som straff få höra lite bullshit. HAHAHAHAHAHAHA

Avd 1. 3 Across The Lines är en av mina spikar hela veckan till torsdag när jag börjar luta åt 9 Timjans Kap. Under fredagen och lördagen står det så jämnt mellan dessa två att jag nästan får feber. Bestämmer mig vid ettiden på lördagen att inte spela någon av dem utan en tredje: nummer 5 Klöver Kung som har värmt lysande. I sista stund "tar jag mitt förnuft till fånga" och återgår till ursprungsidén. Och Klöver Kung vinner.

Avd 2: Har en tidig fidus i nr 1 Turbina. Vacklar en del under veckan, är inne på några olika motbud men fastnar till sist för nr 3 Inte Illa. Form. Läge. Björn Goop. Allt verkar stämma. Så kommer sms:en gång, Anders är tidig och har 3:an. Fan tänker jag, "tar jag mitt förnuft till fånga" och återgår till ursprungsidén. Och Inte Illa vinner.

Avd 3: Hade såklart inga andra tankar än Jaded. Vad hände? Har inte kunnat se loppet.

Avd 4: Hade såklart inga andra tankar än Äldans K. Mitt enda rätta beslut denna vecka.

Avd 5: 9 Mörtvedt Jerkeld var det tidiga draget, trodde inte han skulle bli så stor favorit. Var mot slutet av veckan helt inne på att schasa bort honom och valet stod då mellan de gamle, Nordgubben och Trollfager. Lirade krona och klave och det blev Nordgubben. I sista stund "tar jag mitt förnuft till fånga" och återgår till ursprungsidén. Och Nordgubben vinner.

Avd 6: Hade 5-6 idéer (1,2,4,5,8,11) men skulle inte om jag så hade fått fundera i hundra år ha upptäckt att nr 7 O'Brian Index ens var med i startlistan. Fööör svårt!

Avd 7: Första tanken var nr 3 Herr Faust. Men även 1, 4, 5, 7 och 9 var ju tänkbara. Läste, funderade, spekulerade, analyserade. Blev inte klokare. Var inne på att återgå till ursprungsidén, men vafan det kan man ju inte alltid göra. Så jag streckade stallkompisen nr 1 Out Of The Game som gjorde rätt för sitt namn och Herr Faust vann.

På Totalen ser det ut så här: A6, M6, N4, P4, T4, E2, H1. Rätta mig om jag har fel.

Per

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åjo, jag läser blogg också! Nog kan vi har kvar den här bloggen och bara liksom döpa om den?
Tror bestämt att vi är lite avana vid lördagsspelande... din analys är nog korrekt. Jag var nog och fikade, förra lördagen var jag i svampskogen.

I värsta fall får vi väl återgå till onsdagar, då man ju redan är skärpt och taggad efter en rejäl arbetsdag... fast det är klart, för somliga kanske dagarna flyter ihop lite?

12:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Per - ditt förnuft går tydligen inte att lita på.

Jaded toköppnade och hoppade sedan lite grann och var borta.

Plantagenet blir min säkra framöver - toppkvalitet!

Tycker också att mitt system var kul. Jättekul.

/H

5:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

En idé: kan inte alla köra facebook och så startar vi en v75 grupp som vi kan hänga på?

5:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ypperlig plan! mycket enklare tror jag, med inloggningar och sånt.

6:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Facebook, jag är för ful numer,,,Jag tycker vi lirar V5:a varje dag så det blir lite rutin och ordning på torpet. En dag var liksom. Hushållskassan jublar över stålarnan som bara ramlar in varje dag.
A

10:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vilken skön idé lira varje dag. Man har sin dag, typ Anders måndag, Erik tisdag osv, vi är ju sju, och så lirar man vad man vill, skit i enkelraderna. Femtio spänn ska man satsa en gång i veckan, kan bli en V:5a, en dubbel ett platsspel eller vad som, skitkul. Eller så kunde vi bygga som en stor kanelbulle som man kan gå in i och så blir allting bara svart liksom...

11:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kul att nån fattar,,,,Ska man punda liksom så ska det ju ske varje dag eller hur?
Johnny Thunders

3:01 PM  

Post a Comment

<< Home