Thursday, September 23, 2010

Skärpning


Per lät som Idoljuryn i sin recension av mina taffliga spel. Med håret på ända fick jag retirera till min ringhörna och diskutera strategier med mig själv. Vad göra nu? 128 spänn vinnare på en riktig lågoddsare? Mesigt. Då åker jag ut. VP helmålat, i lopp med få deltagare och hoppas på högoddsare? Tråkigt. Då får jag spö.

När jag var liten pluggade min invandrade far till socionom, efter att ha lärt sig svenska på SVI eller vad det kan ha hetat då. Ett av de skönare universiteten för ändamålet låg i Örebro. Jag har svaga minnen från Brickebacken och Svampen, och när vi många år senare försökte åka på lite sightseeing missade vi avfarten och hade ingen lust att vända. Så stort är Örebro.

Men travbana, det har man där. Den heter... öh, Örebro, tror jag. För inte är det väl Mantorp? V65, det pysslar man också där. På torsdagar får Jorma och krapparna lasta in hästarna i de där osmickrande släpen och bila dit.

Det tycker jag är trevligt. Alltså blev det en V65 som ser ut såhär:

1: 9
2: 3, 7
3: 1, 2, 4
4: 1, 11
5: 1, 2, 3
6: 1, 4


Kostade 72 spänn och ska ge oss en ryslig massa klöver. Misslyckas det har jag 56 spänn kvar att trolla med. Och det, det ämnar jag göra.

I all hast,
Max (som för övrigt nu även syns på YouTube, hos Pedagog Stockholm, i trevligt sällskap.


(Det hade du vetat redan om du haft Facebook, Per! SKAFFA!)

7 Comments:

Anonymous Max said...

...å du med, Erik! Vafan!

5:19 PM  
Anonymous Maxmax said...

Å Nicke! Vafan, lever ni på nittitalet?

5:22 PM  
Anonymous Per said...

Faceboken? Absolut. Vill vuxna karlar hålla på med fjollgrejer ska dom naturligtvis få det. Själv, ska jag villigt erkänna, träffar jag en bulgarisk brottare varannan söndag och vi leker med hans dockskåp ett par timmar. Det är liksom inget fel, man får göra som man känner på tjugitietalet.

Nu till väsentligheterna:
1. Man spikar inte Jorma med galopplysten favorit från bakspår. 2. Man spikar f ö aldrig Jorma.
3. Man streckar inte två hästar i ett lopp. Man spikar eller spelar fler. Det kan ju för fan t o m Benny Haag.
4. Man tar med bästa hästen från bakspår om Åke Linblom har framspår. Han kör sönder alla hästar med startnummer 1-8, sen kan bara de från bakspår vinna.
5. Man spelar inte på Örebro på torsdagar. Man spelar på Åby!
6. Man spelar f ö aldrig på Örebro. Inte heller på Mantorp, inte på Bergsåker och definitivt inte på Skellefteå. Skitbanor!

Lär dig det här nu Max, och kom för jävelen också ihåg att det finns många sätt att tala om att man gillar nån. Och så skäms! Och skärpning!

YouTubeklippen var f ö INTE kul.

12:13 AM  
Anonymous Hocky said...

Jag gillar din stil Max. Det kunde ha blivit $$!

Fortsätt vara offensiv och bry dig inte om magister Per. Han har ju ätit kalsonger förr..

10:24 AM  
Anonymous Tjalle Tvärvigg said...

Fint rödvin dricker han också, det har jag allt sett, jojo.

9:45 PM  
Anonymous Per said...

Och vår vän Anders han dricker vin med drakar på.

Lite barnsligt kan jag tycka.

11:25 PM  
Anonymous Tjalle Tvärvigg said...

:-), pellefant på pillren,,,,

3:10 PM  

Post a Comment

<< Home