Thursday, January 13, 2011

Antikrundan


Konst dyker upp där man minst anar det. I samband med röjning bland diverse bråte dyker denna konstfulla pjäs upp. Jag har blivit uppringd av Knut Knutsson på Antikrundan som vill att jag kommer dit och visar upp mitt föremål.
Såhär kanske det kunde låta.
- Hej, vad är det vi ser här då?
- Ja, det är ett stycke massiv glaskonst som jag har lite undringar kring.
- Får se här nu, är det inte Uno Swed i sulkyn? Då kan vi datera den, sent 60-tal.
-Intressant (hmm, det här nog värt massa pengar)
- Mmm, konstnären måste ha varit hästintresserad eller vad tror du?
- Ja, det tror jag nog.
- Vad har du fått den i från?
- Det är en lång historia, hur mycket tid har jag på mig? Skoja bara, det är ett arvegods.
- Ok, det här är intressant för samlare, inte för alla men en viss kategori kan betala en slant för det här.
- Ok (pengabuntarna fladdrar fram bakom ögonlocken, när jag blundar, innan jag förbereder mig för den avgörande Antikrundefrågan)
Nu kommer den!
- Vad tror du att den kan vara värd?
- Ingen aaaaaaning?
- Vad ska vi säga, ca 280 kr, var det ungefär vad du förväntade dig?
- Jävla skitgubbe, köp skrotet så satsar jag kulorna på trav!!!
Så kunde det alltså gått, men som travnörd så ägnar jag mig inte åt såna trivialiteter som antika ting, behåller godset och lirar på mina favoritkusar lite hit och dit. Följ med på bloggen boys. Nu jävlar ska jag ta tillbaka tätplatsen.
God fortsättning, mot ljusare tider!!
A

4 Comments:

Anonymous Pelle Pluntky said...

Menar du på allvar att du har den där glaspjäsen hemma? Var kommer den ifrån??? Vad har man den till?

På tal om det: Blommensgrabbar, var befinner sig travstatyetten som vi köpte på gamla goda tiden? Hos Lelle? Granits arbetsrum? Eller?

10:12 PM  
Anonymous HAWKan JEANZGAArD said...

Skönt att vi är i gång igen! Nu kan jag sova lugnare om nätterna i vetskapen om att kulorna rullar in och till sommaren kanske jag t.o.m. har råd att köpa tillbaka min dotter från mattförsäljaren vi lärde känna i Tunisien...ÄNTLIGEN!!

1:00 AM  
Anonymous Max said...

Var den tagit vägen ska jag undersöka när jag nu är TILLBAKA FRÅN LONDON där jag var på mässa när alla andra bara knegade. Kanon, Håkan! Vi fixar ju den biffen!

5:03 PM  
Anonymous Kaffe Annan said...

Är det du som satte igång tjafset där nere, ditt dåliga ölsinne, du borde verkligen göra något åt det. Var inte du i Thailand förra året, med röd skjorta och allt. Håkan, skit i resan till Belfast, det blir bara jobbigt,,,,,,

9:03 PM  

Post a Comment

<< Home