Wednesday, November 17, 2010

821 riksdaler - tack Östersund!

Udda fakta om Östersund
-Den första bilen uppenbarar sig i staden år 1904
-Östersund hade 27 044 st personbilar i trafik vid årsskiftet 2002/2003
-Den första elektriska gatubelsyningen tändes år 1889
-Håkan Jensgård bodde sina första fem levnadsår på Frösön
-Vallsundsbron har 274 lampor på broräcket
-Östersund har Sveriges nordligaste runsten stående på Frösön
-Ett av Håkan Jensgårds tidigaste barndomsminnen är när han såg Kapten Zoom på Jampli 1978
-Frösö Zoo förbrukar 270 ton hö varje år till sina djur
-Storsjöodjuret blev fridlyst av Länsstyrelsen 1986
-Östersund är den enda stad som grundats på 1700-talet i Sverige
-Håkan Jensgård drog in en skön tvilling för The Magnificent Seven 2010

6 Comments:

Anonymous En Anders said...

Du är president i republiken Jämtland! Jag skulle lätt rösta på dig. Köss du storsan den då?

9:55 PM  
Anonymous Mr. 100% said...

Förstår inte riktigt den där dialekten, men lite surjämte e man allt!

Och så 44 spänn på Solvalla som jag nästan missade. Men småvinster räknas de med, så veckans facit: 865 kr.

10:31 PM  
Anonymous persa said...

Håkan, du är liksom hardda ku, hardda geit. En blir som lycklig när du spelar, ja hardda vore nock.. Och Orrbusan, ho är ju så fin. Men jag undrar: Håkken fan har klöfft deg då?

Ställning:

A 77:-
E NOLL
H 1006:-
M NOLL
N NOLL
P NOLL
T NOLL

10:21 AM  
Anonymous Vadå sur jämt, var glad said...

Eftersom undertecknad påminde Håkan att hans vecka höll på att rinna ut tom v 2 om man räknar in höstlovet. Jag skulle vara glad om jag fick om än så litet så ändå ett plus efter min nolla. Låt Östersunds oraklet spela varje vecka hädanefter. Och det är fredag och var är magmax lir?//€rik

3:48 PM  
Anonymous Curt Nicolin said...

ja det är väldigt tyst från den annars så pratglade blompojken

9:31 AM  
Anonymous Max said...

Woh! Det är jag! Håll i hatten!

11:51 AM  

Post a Comment

<< Home