Sunday, November 08, 2009

Väntblogg


I väntan på att Någon tänker resultatblogga har jag några följdfrågor till Per. Jag tycker att det blir jobbigt med så många oklarheter hängande i luften. Vi från Bluppensfläck vet ju ingenting annat än de aptitretare som dykt upp via SMS och tidigare blogginlägg. Alltså:


1: Har du:
A) Ramlat i en trappa?
B) Äntligen ryckt visdomständerna?
C) Tyckt att det är läge för tandreglering?
D) Varit hos City Dental?


2: Går du nu på:
A) Citodon?
B) Distalgesic?
C) Sprit?
D) Nåt skumt från City Dental?


3: Känner du dig:
A) Ramlös?
B) Tandlös?
C) Hopplös?
D) Stridslysten?


4: Längtar du efter:
A) Våren?
B) Oss?
C) Valla?
D) City Dental?

Tacksam för svar, annars blir det här en opedagogisk vecka.

/Max

3 Comments:

Anonymous Per said...

Inget av svarsalternativen på dina frågor var ens i närheten av rätt. Här har ni nämligen att göra med en snål jävel som trots att han bitit sönder ett par kindtänder och gått omkring med småmolande värk framhärdat i att ICKE söka upp någon tandläkare på flera år.

När så V5:an på Axevalla förrförrförra fredan inbringade 9000 kronor tyckte jag att det var dags att söka upp Folktandvården. Doktor Mirany behövde bara kolla på röntgenplåten i en sekund för att konstatera: "Per, den där tanden ser inte rolig ut. Den måste vi dra ut." Så det blev utdragning och medföljande värk, sedan mer värk och konstaterandet att jag fått en infektion i tandbenet. Nu är det antibiotika i tio dagar och sedan förhoppningsvis allt bra.

Travinsten delades alltså upp enligt följande: Augusta 1000, Ludvig 1000, Emil 1000, Oxfilé, skumpa och whisky 1000, Folktandvården i Björkhagen med doktor Mirany i spetsen 5000.

Så kan det gå.

11:03 PM  
Anonymous Max said...

Sedär. Som min gamla mormor alltid sa: man ska gå till tandläkaren. Så efter att ha tandläkarskolkat under hela studietiden skaffade jag mig en privattandläkare på Östermalm, en som inte gnällde över att man inte borstade ordentligt utan bara berömde en för ens finfina gaddar. Att de skulle sitta kvar där och inte vara finfina i en liten ask, det överlät hon på den elaka tandhygienisten.

Nu har hon slutat, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mi till.

Nå, Per, du har en sedelärande historia att förmedla till dina adepter nu! Säg till när du läkt klart i truten så får vi dricka travöl då.

5:45 PM  
Anonymous Erik said...

Se, vilka sedelärande berättelser som man kan få ta del av på denna blogg. Vinn aldrig på trav, du får bara infektioner i tandbenet och missar att dricka bira!
Men för bövelen upp med resultatet av förra veckan enkelrader. Det var väl den där kebab-grabben i södertälje som lira´. I söndags sprang han in på plan och slog ned en kollega från Älvsjö med en sur strumpa i käften. Upp med resultatet nu Nicke!

2:10 PM  

Post a Comment

<< Home