Saturday, January 15, 2011

Torsk på Västkusten


Lopp 1: Karl Stolt, Goop eller Kogiljni. Ja, Kalle vann senast på Åby, hästen gjorde ett kanonlopp och var godkänd idag också tycker jag. Att Daniel Olsson skulle vinna med favoriten var mindre troligt, när vann han lopp senast? Dessutom vann han ett ramlopp innan V75, det stärkte mig att han vinner aldrig två, dessutom med hästar från samma stall.Tji fick jag.
Lopp 2: Att Adielsson blev årets kusk, solklart! Kolla styrningen inpå upploppet, GRYYMT! När trav är som bäst.
Lopp 3: Vad säger man, Novelle Pelle har inte vunnit ett lopp på 3 år, suck. Det såg lovande ut med Erik på innern, pang på Openstretch tänkte jag, så faan heller. När trav är som sämst.
Lopp 4: Witasp serru, gardering var på sin plats. En 68 oddsare är väl bara Nicke J som hittar om man inte helgarderar.
Lopp 5: Valet stod mellan Ideal Kemp och Isak CD. Vi kan konstatera att det valet blev fel. Springspår och Johan U, en rutinerad kusk perfekt. Spika eller helgardera brukar vara min melodi i lärlingslopp, men det blev ju fel.
Lopp 6: Jealous Broline!!! Vilken kuse, den gillar jag. En favorit, men upploppet, vilken jävla skalle. Underbart!
Lopp 7: Covington Ås,,,GÄÄSSSP. Där skulle skrällen kommit, Sir Remington på g igen, lira den och kom ihåg vem som tipsade.
Kyss Karlsson

3 Comments:

Anonymous HAWKan JEANZGAArD said...

Nåja, det finns ju 40 spänn kvar att leka med - litar på dig Anders!

9:43 PM  
Anonymous Pierre Quarlcon said...

Trerätters med torsk på Västkusten, det är väl inga dåliga grejer det!

För mig var både Jealous Broline och Covington Ås stenklara så allt jag lallade bort på V75 kom snällt tillbaka med en rak dubbel. Som att sno godis från småungar ;-)

Imorgon gör Marre premiär på Vincennes. Huka er parisare! Men han ska inte vinna imorgon, det spar han till om 14 dagar. Imorgon ska han bara skrämma dem lite.

10:40 PM  
Anonymous Pierre Encore said...

... men det gjorde inget att han vann ändå!

6:35 PM  

Post a Comment

<< Home