Saturday, September 22, 2007

Räkna aldrig bort Lugdunum!

Årets svåraste omgång. Massor med okända norska hästar som vaknar till när de plötsligt blir drivna med pisk och gör oanade prestationer. Garanterad miljonutdelning. Favoriterna svaga, inget att luta sig mot, gardera friskt. Omöjligt att lösa på mindre än några tusen rader tänkte jag, skakade på huvudet och tackade min lyckliga stjärna att det var Nicklas och inte jag som skulle göra systemet.

Systemet gav fem rätt men inga pengar, och det måste man ju skylla på ren otur. Att missa Candle Of Darkness på fem hästar bara för att man har bestämt sig för jämna nummer(?) är ju otur, och att en fullt tänkbar spik som G.Moll galopperar efter att ha fått full anfallsorder i sista kurvan är väl också att betrakta som otur. Men det vete fan om han hade plockat ner Lugdunum ändå, Åke Lindbloms monsterhäst var grym!

För att kort summera, de bleka favoriterna stod ändå pall och det landade på en och en halv lax för sju rätt, märkligt. Märkligt kan då också tyckas att vi inte lyckades pricka in mer än vad vi gjorde på våra enkelrader. Anders och Håkan verkar helt formlösa och äggade båda två, Tobias skolkade och i övrigt såg det ut så här:

A: 3 1 2 1 0 = 7
E: 2 0 0 1 1 = 4
H: 0 1 0 1 0 = 2
M: 2 1 3 2 1 = 9
N: 3 0 1 1 2 = 7
P: 1 2 1 1 2 = 7
T: 1 2 1 1 x = 5

Jackpot på femmorna alltså - men dom slantarna tar jag tillbaka nästa lördag på Solvalla!

Per

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Känner mig vilse. Var kan jag finna bot?

/H

11:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Håkan, du kommer igen! Tro på dig själv, håll fast vid dina egna idéer, och när oturen grinar dig i nyllet så grina bara tillbaka - skrattar bäst som skrattar sist!

Nästa vecka ska jag greja klirr på Solvalla och då blir du på bättre humör. Då kommer din nya ögonsten Plantagenet ut igen också, men honom hittar du nog inte på mitt system för där spikas Jocose!

Eller vi får se, det är långt till lördag...

/Per

10:46 PM  

Post a Comment

<< Home